torstai 9. tammikuuta 2014

Lately I've been losing sleep

Ihan tuohon otsikkoon viitaten; ei muuten pidä paikkaansa. Uni maistuu paremmin kuin koskaan, ja vähän pelottaa miten ihmeessä sitä jaksaa ensi viikolla herätä, tai pysyä hereillä. Siis toisin kuin melkein kaikilla muilla, ainakin meillä kieltenopiskelijoilla luennot alkaa vasta ensi viikolla. Mun sivuaineesta matkailusta johtuen kävin kuitenkin tekemässä yhden tentin tiistaina ja tänään väkersin yhden esseen, mutta eipä niistä sen enempää - ei ole nimittäin mitään kovin mainitsemisen arvoisia tekeleitä :D Myös siinä mielessä oon jo vähän palautunut yliopistomaailmaan, että meillä oli uuden hallituksen ensimmäinen kokous keskiviikkona. Vähän meinasi jännittää mikä pesti sieltä itselle napsahtaa! Muutamaan olin iskenyt toiveikkaasti silmäni, ja toiveet kävi toteen. Saanen esittäytyä: Verban Reema-vastaava! Jotenkin voin kuvitella, että tässä vaiheessa aika moni on vähän ymmällään. Reema on siis Verban oma lehti, ja joka hallitusvuonna on omat Reema-vastaavansa. Parina viime vuonna heidän toimintansa on ollut hyvinkin vähäistä, sillä viimeisin lehti on joulu-Reema vuodelta 2011.. On siis aika elvyttää tämä lehti! Katselin myös kulttuurivastaavan toimikuvaa, mutta totta puhuen tämä rooli passaa mulle paremmin kuin hyvin. Kirjoittaminen on aina ollut kivaa, ja lukion aikana mietin useampaankin otteeseen hakemista journalistiikka-puolelle Tampereelle ja Jyväskylään. Ehkä nyt olisi aika elvyttää niitä haudattuja haaveita Cosmopolitanin tai Demin tähtitoimittajan urasta!


Tiistaina Elisa palasi kotikonnuilleen, eli nykyisin mun kämpille. Syksyllä saatiin tuparilahjaksi kanaa, mutta ei ehditty kokkailla niitä vielä kun asuttiin yhdessä. Päätettiin nyt laittaaa yhdessä ruokaa, ja oli aika kivaa nähdä vähän toiminnallisimmissa merkeissä! Jääkaapin uumenista kaivettiin esiin myös viinipullo, joka niinikään oli tupareiden satoa. Mulla on vähän ristiriitainen suhde viiniin; haluaisin olla cool humanisti joka juo sivistyneesti viiniä ja saa hyvän humalan ilman että laukku painaa kuin synti, mutta kun en kauheasti tykkää viinistä :D Oon koittanut valkoista ja punaista, mutta ei, ei vain mene alas. Ensimmäinen kulaus meidän tuparilahjaviinistä antoi vähän toivoa; eihän se olekaan niin pahaa! Toinen siemaus paljasti jo totuuden, ja päätin suosiolla vaihtaa lasia Eelin kanssa, jolla oli vähemmän viiniä jäljellä. Mutta kolmannella kerralla se maistui taas ihan hyvältä, ja kolmestaan saatiin kyllä niin kana, salaatti kuin viinikin mahan uumeniin piiloon.


En tiedä mitä mulle on tapahtunut, mutta oon taas flunssassa! Tosi rasittavaa.. Syksynkin aikana olin nuhanenä useampaan otteeseen, siinä missä ennen saatoin helposti selvitä jopa ilman syysflunssaa. Eeliltähän tämäkin tauti tarttui, mutta täytynee tottua siihen, sillä tulevaisuudessa tulee vietettyä enemmänkin aikaa yhdessä ja entistä tiiviimmin. Ollaan nimittäin aloitettu yhteisen asunnon etsintiä. Hakemuksia ollaan laitettu vähän sinne ja tänne, ja huomenna mennään katsomaan jo paria potentiaalista ehdokasta! Otetaan kuitenkin ihan rauhassa, ja odotetaan että se oikea löytyy :) Tosin mun mielestä ne huomisen kämpät voisi ainakin kuvien perusteella vaikka molemmat olla niitä oikeita! Ollaan mietitty tätä päätöstä jo aika pitkään, tai päätös on tehty jo aikoja sitten mutta oikea ajankohta on ollut vähän hakusessa. Yksi jos toinenkin seikka vaikutti kuitenkin siihen, että nyt ryhdyttiin toimiin, esimerkiksi minä oon ajatellut mennä tänä kesänä Kalajoelle töihin, ja haluaisin ehtiä asua uudessa kämpässä kuitenkin hetken aikaa ennen kesätöitä. Mutta saa nähdä miten asiat lähtee rullaamaan! Kaikki kuitenkin aina järjestyy, ja eiköhän se meille sopiva asunto löydy enemmin tai myöhemmin :)

Mieluiten tietysti enemmin.

Like I bleed but wait, like nothing's wrong
You lift my spirit, take me higher, make me fly
Touch the moon up in the sky
when you are mine
Poets of the fall: Lift  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti