sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Tuparit!

Nyt voi kyllä hyvillä mielin aloittaa elämisen uudessa kodissa. Tuparit nimittäin onnistuivat yli odotusten, oli ihan mielettömän hauska ilta! Hauskuus alkoi jo perjantaina, kun mentiin Lauran kanssa keskustaan Pinjaa vastaan. Naurua on kyllä riittänyt, vatsalihakset kiittää!

Tuotiin Pinjan kamppeet kämpille, ja lähdettiin heti kauppaan. Kaijonharjun keskusta on lähellä meidän asuntoa, joten ei haitannut vaikka kauppakassi painoikoin melkoisen paljon. Illan tarjoiluuun kuului pääruokana spagetti ja jauhelihakastike á la Pinja, ja jälkiruuaksi lakritsijäätelöä sekä muita herkkuja. Illan aikana ehdittiin toki tehdä muutakin kuin syödä; käytiin katsastamassa Jennan kämppä mietittiin tyttöjen kanssa, miten erilaiset asunnot meillä kaikilla on. Kaikki on sisustettu asujansa näköiseksi!, katsottiin hauska Bridesmaids-leffa, lakattiin kynnet ja mietittiin päämme puhki ovelia vastauksia tekstareihin.

Lauantaina nukuttiin pitkään, koska illallahan pitäisi jaksaa valvoa ja juhlia. Melko pian meidän heräämisen jälkeen Pirkka-Pekka tuli paikalle. Päivällä myös iskä ja naisystävänsä Auli kävivät kylässä ja toivat tuliaisina pullaa ja työkalupakin! :D Meidän ensimmäiset vieraat, joille keitettiin kahvia, tästä se lähtee! Kahvittelun jälkeen iltapäivä olikin jo aika pitkällä, ja meille tuli vähän kiire kauppaan. Lähdettiin käymään Linnanmaan Prismassa, ja matka taittui nopeasti pyörillä, kun kuskeina olivat Pinja ja P-P. Jos oltaisiin lähdetty kävelemään, pelkkään menomatkaan olisi tuhlaantunut yhtä paljon aikaa kuin mitä nyt meni koko reissussa. Ja me sentään ehdittiin vielä rupatella Jennankin kanssa, johon satuttiin törmäämään. Täytyy kyllä antaa pointseja meidän nopeille ja vahvoille pyöräilijöille, jotka jaksoivat polkea kaikki ylämäetkin, kertaakaan ei tarvinnut pysähtyä ei edes liikennevaloissa!.

Kotona alettiin heti värkkäämään pizza- ja vohvelitaikinoita iltaa varten. Minä ja Pinja päästiin taas pyörän selkään ja polkemaan lujaa, kun kymmenen minuuttia ennen kauppojen sulkeutumista lähdettiin ostamaan kuivashampoota, mutta jälleen kerran vuoden nopeimman kuskin titteli voidaan antaa Pinjalle; meillä oli jopa aikaa tarkastella eri merkkisiä kuivashampoita ja vertailla hintoja :D Meidän pikareissun aikana Laura ja P-P olivat paistaneet pizzat ja nam kun ne olikin hyviä! Jauheliha-ananas-herkkusieni ja Kinkku-tonnikala-ananas-herkkusieni, luotiin youtubeen illan soittolista  ja kaikki oli valmista vieraiden tuloa varten - paitsi ei aivan, sillä ovikellon soidessa ensimmäisen kerran minä ja Laura laitettiin vielä hiuksia, mutta pikkujuttu hei! Illan aikana meidän kämpillä kävivät siis Milla, Wille, Toni, Petrus, Ottis, Iiris, Jenna, Janne, Tero, lauantain ainoa yövieras Elisa sekä tietysti jo paikalla olleet Pinja ja Pirkka-Pekka. Tilaa oli hyvin, vaikka niille muutamalle kaverillekin, jotka eivät valitettavasti päässeet paikalle. Mutta voi meille muulloinkin tulla kyläilemään!

Puolen yön aikaan lähdettiin taksilla keskustaan ja siellä Tivoliin. Heh, Elisa oli nokkelasti ostanut tarjolle Tivoli-keksejä :D Mukavaa vaihtelua, kun on koko kesän käynyt yhdessä ja samassa yökerhossa. Tanssittiin, tanssittiin ja välillä vähän istuskeltiinkin. Muutamaan tyyppiin kerkesin tutustua, ja bongasinpa paikalta yhden kalajokisenkin, small world vaikka toisaalta Oulu kyllä on Kalajokisten siirtolaisten paikka, niin kuin eräs henkilö on joskus sanonut. Pilkkuun asti meni, ja ensimmäistä kertaa elämässäni jonotin taksitolpalla! Eräs toinen jonottaja totesi illan parhaan menon olevan taksijonossa - en nyt siitä parhaasta tiedä, mutta olihan se varsin hupaisaa täristä johtuen vuorotellen naurusta ja kylmistä tuulenpuuskista.

Tänä aamuna saatoin Elisan keskustaan menevälle bussille. Viimeinen kerta kun nähdään pitkään aikaan, koska huomenna Elisa aloittaa matkan kohti Ghanaa.. Ikävä tulee, muistathan kertoa kuulumisia Facebookissa ja blogissa!<3 Muuten koko päivä on mennyt syödessä ja nukkuessa. Koska ei jaksettu Lauran kanssa laittaa kunnon ruokaa, tehtiin lämppäreitä, ja nyt koko ajan oon napsinut jotain suuhun pantavaa.. Otin myös muutaman tunnin päikkärit ja olo on sekava ja edelleen väsynyt. Huomenna tiedossa on kuitenkin kaikkea kivaa, aamu alkaa yliopistolla pienryhmän kokoontumisella, sitten hengaillaan Rotuaarilla yliopiston lukuvuoden alkajaisissa, iltapäivällä on yliopistosuunnistus ja illalla vielä fuksisauna! Saapa nähdä miten tästä kaikesta selvitään :D